PARALEL BİR ORTAMDA TÜRBÜLANS MODELLERİNİN DİNAMİK KASKAT AKIMLARA UYGULANIŞI
 

Nazmiye Açıkgöz
Yüksek Lisans, Havacılık Mühendisliği Bölümü
Tez Yöneticisi: Doç. Dr. İsmail Hakkı Tuncer

Ocak 2001, 78 Sayfa


ÖZ

Çok geçitli kaskat akışların dinamik çözümleri, Navier-Stokes denklemleri ile, Baldwin-Lomax, Baldwin-Barth, Spalart-Allmaras ve k-w türbülans modelleri kullanılarak elde edilmektedir. Periyodik sınırları olan çok-pasajlı çözüm alanın tümü üstüste binen ağ sistemi ile ayrıştırılmaktadır. Hesaplamalar paralel olarak PVM yazılımı ile düzenlenmektedir. Türbülans modellerin performansları üç ayrı durum için incelenmektedir; tek-elemanlı kanat kesiti, kompresör kaskatı (MTU) ve türbin kaskatı (STC4). Farklı akım değişkenlerinin ve türbülans değerlerinin kıyaslamaları yapılmaktadır. Türbülans modellerinin durağan ve dinamik kaskat akım çözümleri üzerinde önemli bir etkisinin olmadığı sonucuna varılmaktadır.
 

Anahtar Kelimeler: Türbülans Modelleme, Kaskat Akımlar, Üstüste Binen Çözüm Ağı, Türbülans Viskosite, Periyodik Sınır Koşulları, Paralel İşlem, Kanatçık Titreşimi, Reynolds-Averajli Navier Stokes Denklemleri, Sonlu Fark Metodu