Nazmiye Açıkgöz
Yüksek Lisans, Havacılık Mühendisliği Bölümü
Tez Yöneticisi: Doç. Dr. İsmail Hakkı Tuncer
Ocak 2001, 78 Sayfa
ÖZ
Çok geçitli kaskat akışların dinamik çözümleri, Navier-Stokes denklemleri
ile, Baldwin-Lomax, Baldwin-Barth, Spalart-Allmaras ve k-w türbülans modelleri
kullanılarak elde edilmektedir. Periyodik sınırları olan çok-pasajlı çözüm
alanın tümü üstüste binen ağ sistemi ile ayrıştırılmaktadır. Hesaplamalar
paralel olarak PVM yazılımı ile düzenlenmektedir. Türbülans modellerin
performansları üç ayrı durum için incelenmektedir; tek-elemanlı kanat kesiti,
kompresör kaskatı (MTU) ve türbin kaskatı (STC4). Farklı akım değişkenlerinin
ve türbülans değerlerinin kıyaslamaları yapılmaktadır. Türbülans modellerinin
durağan ve dinamik kaskat akım çözümleri üzerinde önemli bir etkisinin
olmadığı sonucuna varılmaktadır.
Anahtar Kelimeler: Türbülans Modelleme, Kaskat Akımlar, Üstüste
Binen Çözüm Ağı, Türbülans Viskosite, Periyodik Sınır Koşulları, Paralel
İşlem, Kanatçık Titreşimi, Reynolds-Averajli Navier Stokes Denklemleri,
Sonlu Fark Metodu